І А Б В Г З К Л Н О П Р С Т Х Ч 
НЕБОВЗЯТТЯ - УСПЕННЯ БОГОРОДИЦІ
(а не вознесення Богородиці) Термін вознесення Богородиці, що його вжито, наприклад, у Релігієзнавчому Словнику, цілком невідповідний. Сама стаття того ж словника пояснює зміст догмату, що його проголосив Папа Пій ХII 1950 року, і слушно додає, що «Східна Церква називає це свято - Успіння Пресвятої Діви Марії»1. Вознесення не є відповідним терміном на означення змісту цієї догми, оскільки цей термін позначає вознесення Христове. Латинський оригінальний термін для позанчення переходу Богородиці до неба є assumptio, а для переходу Христа - ascensio, тобто ascensio вказує на те, що Христос сам возноситься (активна форма), а assumptio - що Богородицю підносить Христос (пасивна форма). Щодо назви літургійного свята, то назва успення відповідає латинському assumptio, але щодо змісту догми, таки нелегко знайти дослівний український термін. Давніше греко-католики вживали термін внебовзяття, наслідуючи польське wniebowzięcie, але нині частіше вживаною є описова форма взяття Богородиці до небесної слави. Пропонуємо, однак, якщо йдеться про догму віровчення (не назву літургійного свята), вживати термін небовзяття. 1 Релігієзнавчий Словник / ред. А. Колодний, Б. Лобовик. Київ, 1996, с. 66.

Термінологічно-правописний порадник для богословів та редакторів богословських текстів (Інститут богословської термінології та перекладів)  2018

← НАПИСАННЯ ВЕЛИКОЇ ЛІТЕРИ У РЕЛІГІЙНІЙ ЛЕКСИЦІНЕВІСТА ХРИСТОВА →

T: 0.054049342 M: 6 D: 0